fredag 4 februari 2011

storhandla

Igår var vi iväg till konsulenten el ja numer ska de heta rådgivare så det ska jag öva in o berätta mer om i ett senare inlägg.

Iaf storhandla jag kan man säga då jag köpte:

1 kartong gröt
1 kartong vanilj

7 kyckling
7 grönsak
7 svamp

10 mintchoklad, så jag kan göra min mintsorbe vid helgdagar o andra speciellare tillfällen :-)
2 banan, hade velat haft fler men de var poppis nu o jag tog de 2 sista som var kvar o är nöjd med det
4 jordgubb
5 choklad

Sen blev det även lättdryckspåsar denna gång:

2 dubbla med äpple
2 dubbla med persika

Det blev även 4 askar mintpastiller.


Köpte även på mig lite nytt smarrigt kaffe när vi passera stan på promenaden hem, denna gång blev det

1 apelsinkaffe
1 kardemummakaffe
1 chokladkaffe, ny smak för mig så den står näst på tur.
2 vaniljkaffe.

Helnöjd med min handling för nu har jag hemma så det räcker ett bra tag framåt.

Sen vet jag att min rådgivare D är bra o väldigt tillmötesgående så krisar det o det inte är nån av de 9 tim hon har öppet så kan hon om hon inte har annat inbokat öppna så man kan få handla.
Det kallar jag service för jag tycker det är kymigt att väga o mäta när andra står o väntar, så nästa gång ska jag boka tid o passa på att väga+mäta samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar