söndag 27 februari 2011

barnbarn

Det är väl ingen hemlighet för er som följt bloggen ett tag att skrutt o jag lever skyddat långt från o utan kontakt med våra släktingar.

Detta har gjort att vi mer el mindre fått börjat om att skaffa ett kontaktnät iform av nya kompisar o nya vänner.
Det går bra för oss på den fronten!

En av dem är våra älskade gårdsgrannar som skrutten o jag "adopterat" som gårdsfarmor o gårdsfarfar.
Vi gör en del med dem o de ställer oftast upp som barnvakt när det krisar o de har egna barnbarn som är allt från nåt år äldre en skruttis till att ha fått barnbarns barn.
De är som sagt ett enormt stöd o jag är glad att ha dem i min närhet.

Idag var vi hos dem o åt lunch o deras 7åriga barnbarn kommer ut till gårdsfarmor o mig i köket o säger
-Farmor du är då för rolig
-Varför är jag rolig? Undrar vår gårdsfarmor
-Jo men farmor du byter alltid kläder när du går ut o du måste alltid ha glass hemma så vi ska trivas när vi kommer, men farmor vi trivs hos dig utan glass.
-Vad bra sa gårdsfarmor
-Sen farmor så är du faktiskt rolig fast du är så gammal

Där kunde inte jag hålla mig längre utan börja skratta för precis som barnbarnet. Just sagt till min gårdsfarmor så känner jag med.

Tack älskade gårdsfarmor o gårdsfarfar för att ni finns för oss o tack för allt som ni gör för oss jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar