söndag 9 januari 2011

dag 3

Man har minskat i vikt idag, vattenvikt..
Det beror på att vattnet som normalt är bundet till glykogenet nu blir fritt när glykogenet används som energi istället.
Våra glykogendipåer väger ca 1/2kg o binder ca 4 ggr sin egen vikt i vätska.
Man måste forts dricka mycket vätska fortsättningsvis då glykogendepåerna normalt hjälper till att hålla vätskebalansen o i takt med att depåerna töms får kroppen svårare att hålla vätskebalansen.

Man kan känna sig matt, yrslig o ha koncentrationssvårigheter så håll ut säger broschyren.

Just det för det var enl broschyren men jag är väll undantaget som bekräftar regeln då
Jag har inte minskat i vikt, håll i er jag har ökat i vikt, jo så är det JAG HAR ÖKAT.

Kul va...not...just nu suger det o en härlig huvudvärk har härjat sen igår...o illa mår jag var ser man nån motivation nu?
Jag kanske inte är lämpad för detta...allergisk....?

Dagen har sett ut så här iaf:
Frulle: gröt vatten te o pytte kaffe
Lunch: svamp vatten te
Kväll: vanilj kanel vatten o te men blir om en stund!

Hittills iaf fast kvällspåsen är kvar men rent ut sagt känns det pest nu ska det kännas så?

Nu tänker jag stänga ner för idag o gråta

3 kommentarer:

  1. Nej, gråt inte!
    Fast jag förstår att du vill. Har du ingen konsulent du kan fråga om varför du går UPP? Eller har du bara "återförsäljare" som jag? Håll ut några dagar till så vänder det säkert snart!
    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  2. Har en toppen konsulent. Vet att det tar lång tid för mig i början sen rasar en del på en gång bara.
    Idag är jobbigt bara
    Tack goa du

    SvaraRadera