tisdag 25 januari 2011

dag 19

Detta inlägg gör jag för just nu har jag inget annat att göra, är helt uttråkad.
Jag blev påkörd av en bil idag vars förare hade glömt bort att han körde bil, han läste ett kompendie o prata i tel samtidigt som han körde bil utan att titta framåt liksom.
Hela jag har ont ont ont o nu väntar jag på läkaren.

Egoboost 2

Hur tänker du o kan du tolka dina tankar på ett bra sätt?
När du känner en negativ känsla vad signalerar det till dig då?

För mig betyder en negativ känsla att nånting skulle kunna var bättre o det är dags för mig att agera så att känslan försvinner el iaf dämpas.
Det är min kropps signal att göra nåt o den signalen är jag oerhört tacksam för, för hade jag inte fått den kanske jag inte skulle förstått att nåt var knas.

Jag försöker jämt att analysera den negativa känslan genom att notera lite extra vad jag egentligen känner o hur det påverkar mig, behöver jag ändra på nåt hos mig el på nåt i min omgivning?
Sen är jag glad o tacksam att jag har dessa känslor för jag kan oftast göra nåt åt dem, de finns där för min skull för att tala om att nu är det lite knas gör nåt liksom.

Ha gärna papper o penna i din ständiga närhet så du kan skriva ner lite stödord el så när det drabbar dig o som du kan följa om det är en tillfällighet el ett upprepande mönster.
För genom att vi blir mer medvetna om hur vi tänker så kan vi även lära oss att använda vår tankeenergi på ett mer bra sätt så att vi inte fastnar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar