torsdag 13 januari 2011

säger hjärtat

Idag vakna vi tidigt av att skrutt gapar
"mamma idag säger mitt hjärta starkt att jag måste slå dig men jag älskar dig ju"

Jaha vilken tipptopp morgon att vakna så.

Vi prata om det iaf länge o väl, vet att jag får inte reagera så kraftigt utan diskutera känslan med han.
För att hjälpa han att öppna upp.

Efter en timmes diskuterande o pratande har han berättat lite mer om vad som hände då han var borta, ja det är jobbigt att höra o vetskapen att veta el få höra vad han va med om där o då är jobbig att få o då är jag ändå vuxen o han bara ett barn o levt i det.
Men jag är glad att han äntligen efter snart 4år börjar våga/orka berätta för då kan han oxå bli helad som liten snart 6åring.

Även om det kommer följa med oss i vårt liv så tror jag att både skrutt o jag kan få det att blekna när vi mår bra o har bearbeta allt.

Om nån timme kommer alla fina människor som hjälper oss med det rättsliga o själsliga o vår älskade "adopterade gårdsfarmor" som ska vara med o fika innan hon o skrutt går ut o åker pulka medan vi andra pratar vidare.

På em kommer älskade kusin jonathan som ska vara barnvakt imorgon när dagis är stängt o jag ska iväg o hålla ett föredrag.

Så dagen blir nog bra iaf

3 kommentarer:

  1. Det ni har varit med om vännen tar tid att läka, måste ta tid för att ni ska må bra och som du säger få det att blekna.
    Pojken är stark och var glad att han äntligen börjar prata minnas och har sånt förtroende för dig att han vågar.
    Du gör ett toppen jobb med han och du ska vara stolt för utan dig skulle han inte må så bra som han gör idag.
    Klappa dig själv på axeln för du är en toppen mamma.
    Glöm aldrig det.

    Det kommer blekna och ni kommer gå starka i framtiden fram till det får du låta oss runt omkring ge kraft och energi så ni kan få fokusera på att må så bra ni bara kan

    SvaraRadera
  2. Mitt hjäta säger att ni överlever det här med.
    Tro så blir det så

    Kramar till er

    SvaraRadera
  3. Ni är lika fantastiska som kommit så långt som där ni är idag. Sträck på dig och klappa dig själv på axeln.
    Inte många klarar av det som ni gjort och sen må så bra som ni faktiskt gör idag.
    Sen jag lärde känna er för 3 år sen har ni utvecklats som människor, speciellt du levlyckligare som faktiskt är mer gladare och lyckligare idag.
    Skrivandet ser jag gör gott för dig ska bli kul att få läsa boken snart. Längtar.
    Kämpa på ni gör det bra

    SvaraRadera