måndag 3 januari 2011

syltkakor

Ck dag 3

Upp som solen...ner som en...virushärd

Ja så sammanfattas min dag idag enkelt o koncist.
Vakna på tipp topp humör trots för lite sömn i natt.
Men morgonen hemma funka o jag fixa i mig en påse o mycket vatten innan vi gick 730

Kom nya deltagare på jobbet idag o det är alltid trevligt men nya bekantskaper men gör oxå att det blir mycket presentationer så vi har mest setat still på hård stol o sett glada ut liksom.

På em var jag så trött trött på allt så mitt humör dala för varje sekund som gick riktigt kände hur trött o negga jag blev o är fortfarande.
Precis som värsta virushärden smitta det av sig på de andra så när det väl var dags för em fika o köket ställt ut syltkakor då slant mitt huvud helt, av nån anledning skrek syltkakorna "ät mig, ät mig" det var bara jag som hörsamma dem oxå av oss som hunnit dit just då.
Jag inte bara hörsamma en syltkaka o inte 2 heller utan 5st!
Inte var det gott heller o ändå fortsatte jag äta.
Så trött på mig själv just nu
Syltkakor på jobb borde totalförbjudas helt.

Imorgon ska jag ha bullar med så då slipper jag falla igen, jag är ingen bullmänniska, jag är syltkakormänniska.
Hate it.

Annars åt jag kycklingsoppa med massa vatten på jobbet funka bra, fick berätta lite om cambridgekuren o de flesta tala om att de ska stötta mig i mitt beslut o det gör mig ju glad :-)
Mitt upprop till jobbet just nu: köp inte hem SYLTKAKOR.

De som kan cambridgekuren säger att dag 3 är värst...jag håller fullständigt med!
Jag hör ju syltkakor prata med mig :-D

Nåja jag släpper det nu o konstaterar att jag behöver inte testa om jag är i ketos imorgon utan kan lugn vänta några dagar till med det.

Nu har jag lite vatten o kvällspåsen kvar sen släcker jag för idag o sover ut i natt.

1 kommentar:

  1. Det är bara att bryta ihop och gå vidare!! :)
    Jag är ledig till 10/1 och hoppas att personalrummet vid det laget är tömt på pepparkakor, chokladaskar och annat ...

    SvaraRadera