tisdag 8 mars 2011

tror ni.....

Tror ni att tiden läker alla sår?
Det tror inte jag

För att känna sorg när man är med/vart om en stor förlust, det är normalt o helt i sin ordning tycker jag.
Däremot är sorgearbetet viktigt o där är vi många som saknar kunskap i hur man går igenom ett sorgearbete.
Istället cirkulerar många myter o rädslor kring sorg i samhället, som kan göra att när man är uppe i en sorgeprocess blir man isolerad för omvärlden vet inte hur de ska möta en.

Sorg kan även förväxlas med en depression som medicineras, men det är bara en tillfällig lösning tror jag, den bästa lindringen som jag ser det just nu är att arbeta sig i genom sin sorg, släppa taget o gå vidare med en förnyad energi o glädje.

Så tycker jag man borde göra el så kan man göra som jag sticka huvudet i sanden, stänga in mig o vara helt anti.
Jag hatar denna fruktansvärda dag o har så gjort i exakt 4 år nu, ja jag vet det är internationella kvinnodagen men för mig personligen är det en j..a dag som suger...

Idag ska jag bara skita i allt, gråta, älta o vara blä.

Hoppas ni får en toppen dag denna sketna idiotdag

11 kommentarer:

  1. Oj yster två starka inlägg.
    Jag minns också 5 år tillbaka skräcken, oron och ångesten att inte veta nåt.
    Jag mminns också all glädje när skrutts var tillbaka, en festens dag, jag vet att av alla jag känner så är just du yster den starka av alla.
    Vi har drilla dig bra brorsan och jag :-)

    Jag tror inte tiden lindrar sorgen men jag tror att man lär sig leva med det, precis som du gjort alla andra dagar.
    Minnet bleknar på nåt sätt.

    Så får man även ha dagar då man mår pest.

    Älskar er

    SvaraRadera
  2. Sis som vår andra sis ovan minnet bleknar när du tillåter det.
    Övriga här hälsar med tankar på er idag

    SvaraRadera
  3. Mitra/Gårdsfarmor8 mars 2011 kl. 07:26

    Kom gärna över om det känns bättre, vi är hemma hela dagen

    SvaraRadera
  4. Ni finns i våra tankar idag. Ring gärna om du vill prata

    SvaraRadera
  5. Läste just dina inlägg, tårarna rinner.
    På den tiden kände jag inte er och du har aldrig berättat vad ni varit med om och jag har aldrig frågat.
    Det som gör mig glad är att ni funnit mycket tröst hos mamma och pappa.
    Jag åker dit efter lunch kom och ät med oss vännen, ni ska inte vara själva idag.
    Skrutts älskar sin gårdsfarmor och vi er, maten räcker jag lovar.

    Nu ska jag ta mig samman torka tårar, lämpa av kids vid skolan för att jobba ett tag.

    Älskar er alla

    SvaraRadera
  6. Älskade ni jag kommer direkt

    SvaraRadera
  7. Du är stark, du fixar detta.

    Med åren kommer sorgen att blekna ska du se.
    Inte försvinna helt men blekna.

    SvaraRadera
  8. Under den period när jag utförde intervjuerna på dig, så växte en mycket stark bild av en kvinna som var modig, rak och med skinn på näsan.
    Det är min bild av dig som jag ser.

    Det du varit med om är nu en del av dig som du kommer får leva med, tids nog kommer du leva med denna dag som ett blekt minne av det året.
    Gör det till en fin minnesdag om du vill minnas dagen eller gör det till en speciell mysdag eller varför inte en bakdag där ni ska baka nåt alldeles nytt varje år.
    Ni tycker om att baka och jag tycker om att äta så jag ser mig som självutnämnd 8 mars provsmakare.

    Ta vara på er och fortsätt skriv ur dig dina känslor

    SvaraRadera
  9. Fina vän det gör mig ont det ni varit med om.

    Min dörr står öppen om ni vill äta ikväll hos oss, huset bjuder och vill ni inte sitta i restaurangen så ordnar jag det habibi

    SvaraRadera
  10. Har nyss hittat din blogg som berört mig hoppas ni mår bra idag

    SvaraRadera