måndag 14 mars 2011

tandläkaren

Ja då var det gjort för idag, jag har blivit knackad slagen o misshandlad av Tom o Alina garva när jag berätta hur jag såg på min em.
Jag har alltså varit hos tandläkaren Tom o han tandsköterska Alina.

Jag gillar dem skarpt ska ni veta men inte just i det momentet där jag ska fällas ner i tandläkarstolen, gapa o Tom ska undersöka.
Upptäcker att det ska lagas så får han det svettigt för då är det jag ssom protesterar starkt men han behåller sitt coola lugn med en leende alina.

Jag har en grym tandläkarskräck som verkligen gör mig handlingsförlamad.

När jag idag kom in med alina i tandläkarrummet så var jag på bra humör, så upptäcker jag att Tom hade en manlig praktikant där inne o då var det kört jag låste mig helt så yas bad sin praktikant direkt att gå ut.

Jaha de får tillslut ner mig i tandläkarstolen o tar lite kort o upptäcker att rotfyllning är enda alternativet för mig.
Okej när då?
Hjärtat slår o jag ser glitter framför ögonen av oro.
Kallsvettig, yrslig o frusen.

Ja vi börjar på en gång, det är lika bra...
Hm....men okej kör på det jag har tagit mina lugnande detta fixar jag.....not

Jag fick 2 bedövningssprutor...ska inget känna...men gör det så tillslut inser Tom att en spruta rakt in i pulpan är det som gäller o ja kära du det gör ont, svara han innan jag hann ställa min standardfråga.
Tack för det.

Håll mig i handen säger alina, fine kan jag väl så kör vi andningsövning o fan va ont det gjorde...jag höll inte alinas hand...jag krama den väldigt hårt.

Jag lova att får hon blåmärke för att jag krama fingrarna så kan hon olivolja dem så slipper andra patienter se hur hon misshandlas på sitt jobb.
Kan de ha försäkring för sånt som fingerkramning på jobbet?

Innan bedövning börjat verka så han vi diskutera varför tom fortfarande är ogift o att han borde ha hakklapp när han äter för han hade spillt lite mat på sina byxor.
Maten var inte god ansåg han med stort leende.

När han bad mig gapa så var jag tårögd så fick hålla alinas fingrar=krama dem hårt, men släppte snabbt för det kändes inget, så nu kunde tom bråka bäst han ville jag lyssna på tina turner han hade på cd:n o höll takten med fötterna.

Frid o lugn rådde i hans arbetsrum.

Sen tala han om att han vill ha en tanddate till med mig då han inte kunde slutföra allt just idag utan såg fram mot vår nya tanddate i april.
Blä tyckte jag o de storskratta.

Nåja vad gör man liksom inte för att de ska ha ett jobb, jag hjälper gärna till!

Sen ledde alina ut mig till min granne o gav samma info men att nästa gång så ska jag få sövas om jag vill.
Har godkänt pga min tandlkarskräck att min granne ska ha info av dem direkt då grannen är med för min skull men även om dagis ringer.

Jaha tack för idag tom o alina.

Det sista tom sa var: tänk (mitt namn) alla är bedrövade när de kommer till mig men skiner som solen när de går härifrån medan jag är glad när ni kommer o bedrövad när ni går!

Så kan det va...

Är ni singlar o vill ha en tandläkarhunk?
Då kan jag rekommendera min tandläkare han är bara bäst

Vad tycker ni om att gå till tandläkaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar