måndag 7 mars 2011

irriterad

Skrutts finger är inte bättre el imorse var det bättre men så klämde han sig på dagis.
Personalen ringde o tyckte att vi skulle kolla upp fingret nu.
Sagt o gjort jag lyckas efter mycket träget tjat få tid hos distriktarn på sjukstugan för alla akuttider var slut...kl 11?

Distriktarn var ju trevlig o hade bra handlag med skrutt men nu är jag lite mer jobbig en så för jag vill att kompetent personal käckar mitt barn o tom jag var mer kunnig en denna trevliga distriktare.
Tillslut bokar hon oss till läkaren 11.30.
Japp nu ska vi bara slå bort 30 min på sjukstugan så vi skulle sitta kvar i väntrummet till läkaren ropa upp oss.

Kl blev 11.30 o 11.45 o vi satt fortf kvar.
Läkarna gick fram o tbx o vi satt kvar 12.10 gick jag till kassan o undra om de glömt av oss.
Nej men har ni inte varit hos distrikarn det står här att ni varit inne, jo men vi skulle träffa läkare 11.30 tyckte jag snällt o vänligt.
Har du sagt det till mig? Undra kvinnan i kassan...
Nej för distriktarn sa att vi skulle sätta oss o titta på fiskarna till läkaren ropa upp oss 11.30.
Jag men säger kassakvinnan om du inte säger till mig så vet jag inte att du är här.
Ja men vi sa ju till när vi kom inför distrikarn ansåg jag.
Jo men då visste vi inte att ni skulle till en läkare varför var ni inte hos han då?
Jamen tyckte jag ni ropa aldrig upp oss
Men vi kan inte ropa upp er om ni inte är registrerade....orka liksom.

Nu ändra jag taktik här för nu var klockan 12.25 o skrutt o jag var trött less men framförallt hungriga så jag undra om hon kunde boka en tid idag.
Jag säger kassakvinnan nu har jag registrerat er.
Va bra sa jag när får vi träffa lökaren?
Det vet jag inte fick jag till svar.
Hm..men vilken tid boka du in oss till läkaren då?
Jag vet inte svara kassakvinnan bara

O nu höll jag på att förlora tålamodet helt, när jag irrite1at undrar om hon bokat oss direkt kl 14 el kl 21.
Jag vet inte svarar kassakvinnan.

Då ser jag distrikarn o talar om att nu får hon reda ut denna härvan...vet ni vad hon gör?

Hon ber o hänka med o går in till läkaren som får kolla upp fingret kl 12.50.

Fabian va trött jag blir men vi ska forts med spritomslag o antibiotika o är hans finger inte bra om 11 dagar ska vi komma tbx.

Så bestämde vi att vi skulle luncha på pastahus, går in o beställer o vad händer nu?
Jo de tar inte kort!

Vi gick därifrån o trötta hungriga o helt slut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar