söndag 13 mars 2011

tröttis

Japp idag är jag en ren tröttis som överlevt i en slags dvalla.

Skruttis kunde inte somna förs halv 2 i natt för det var så mörkt o tyst så han hörde alla spöken o häxor som var i hallen.
Halv 12 i natt gick jag upp o prata med han o till o med jag blev skraj o våga inte sova tillslut.

Jag jag är vuxen men grymt mörkrädd o hasse våga jag inte ropa på tillslut för skruttis skrämt mig, så det sluta med att jag lyckades gå upp o sätta på en astrid lindgren saga på radion o då kunde vi slappna av o somna.

Men kl 6 vakna skrutt o var hungrig o tyckte vi skulle äta lite go gröt frulle, hepp tyckte jag.

740 fick vi ett sms av min vän c som undra om vi ville komma över idag till dem, vilket vi faktiskt ville för va så längesen vi sågs.
Så på fm var vi där o hade supertrevlig stund som gjorde att vi blev kvar över smarrig spagetti o köttfärssås lunch o efter det var vi ut o gegga i lekparken utanför dem.

Nu väntar dusch, kvällsmat o packa dagis/jobbväska o sen mys innan vi somnar.

Imorgon börjar jag med lugn måndagsmorgon tänkte jag utan stress så då vill jag ha mesta förberett.

Vi har landstingsvecka denna vecka i min familj
För i morgon ska jag till tandläkaren
Tis ska skrutt till sin hjärtläkare
Ons ska alla till bvc för väg/mät o spruta
To ska skruttis till tandläkaren
Fre ska jag till min läkare ang yrseln

Pu sen är det äntligen helg igen o då kommer vår mormor yippie :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar