lördag 5 mars 2011

tidigt

Kl 3.38 slog skrutt upp sina bruna o väckte oss alla med denna konversation

-God morgon älskade mamma.
-Sov det är natt älskade skrutt (jag)
-Mamma jag saknar dig sååå mycket får jag komma?
-Okej om du är tyst.

Så tändes lampa efter lampa o av nån anledning så släcktes de aldrig.
När han väl kommit o lagt sig i min säng så låg han o komponera sånger till mig!

3.59 gapar skruttis go morgon o nu är det ljust ute kan vi gå upp nu?
Sov det är natt försöker jag som blir tystad av skrutt med ett: kom o lägg dig här för här är så tråkigt jag får inte prata med mamma.

Vad händer jo nu kommer skruttis som värsta raketen, vi tränger hop oss under mitt täcke o jag försöker få dem tysta o somna om.
Tror ni jag lyckades?

Nix för vid 5.16 kom slutligen skrutten o han var förutseende o tog med sitt täcke o la sig bakom fastklistrad mot ryggen på skrutt som blev irro.
Men av nån för mig okänd anledning så somna de om där o då o jag då?

Mej jag hade dessvärre blivit pigg som en nötkärna så 5.30 satt jag i min ensamhet o åt min frulle?
Pigg? Nej Glad? Nej.

Nu behagar 3 busiga 6åringar vakna o jag skulle mer en gärna somna om för nån timme så där bara liten stund.

Ska laga frullegröt till dem o själv skulle jag snart kunna ta min lunch....

Vad gör ni en dag som denna lö?

1 kommentar:

  1. Är inte ett dugg avundsjuk på dig. Själv tampas jag med en katt som envist vill vakna tidigt och ska ha mat, sen lådan och sen ska han ut. Och när jag 5-10 min senare kommer tillbaka till sängen så får man lyssna till sambons snarkningar.
    Händer inte var natt/morgon men ofta.

    SvaraRadera