fredag 18 februari 2011

dag 18

Igår var det dag 17 funka gött för jag hade fullt upp på jobbet.
Börja med att hålla en 2 tim föreläsning på fm som var rolig för jag lyckades verkligen engagera alla deltagare o alla var de intresserade o ja verkligen med.
Annars kan jag tycka det är lite jobbigt med föreläsning för enbart 6-10 st en för 30 el flera.
Är det liten grupp så blir det så kännbart om de inte är intresserade el engagerade men igår var toppen o jag hann med lite mindre en vad jag tänkt pga superbra samtal o diskussioner.

Cambridge funka super men bomma gdl vatten då det på kvällen stod mig upp i halsen.

Idag börja bra vi vakna utsövda innan klockan ringde o det fortsatte utan stress till dagis.
På väg till jobbet så kom jag på att jag skulle handla en ramlösa på typ pressbyrån o hamna i en dialog om hörlurar med matte som jobba där.
En bra dialog som dessvärre gjorde att jag glömde att jag samtidigt tog ut pengar hellt förvirrad, men jag går iväg till jobbet o först där så komma att fundera vars jag la pengarna o då insåg jag ju att jag aldrig tog dem så jag slänger mig på luren o får tag på matte.
Förklarar läget att jag är lurtjejen som missa pengarna, ja jag med sa han men vi bestämde att jag hämtar upp dem på g till dagis igen.
Så presentera matte o jag oss för varandra.
Hur brukar ni presentera er för andra?

Sen braka allt löst.
Min grupp var helt...ja jag finner inte ord för vad som skett, men mobbing tendenser typ på några stycken o när jag ber några förklara läget ur bådas synvnklar så ändras sanning för att en ska framstå i bättre dager.
En rusar i vrede ut o gapar att den ska sluta o jag är förvirrad o irriterad.
Kändes som rena lynchstämningen i rummet ett tag.
Slutar med att den högre chefen får komma o samtala o vi pratar säkert i nån timme o sen har alla fått sagt sitt o mår bättre o vi skrattar igen, sen hinner bossen bara ut ur rummet o de flyger på mig igen o då har de nyss sagt att de fattar vad bossen sagt.

Så det gapas o skälls igen o ja jag var helt slut o satt bara o grät o det var inte ens lunch en.

Vi tar en ny vända om samma sak som ältas hela denna veckan utom de timmar igår då jag hade föreläsningen.
Så kom lunchen o jag var helt tom i bollen o kände att nej jag måste få kraft så åt lunch o sen nalla jag på chefens salmiakchoklad.

På em hade stormen o lynchstämningen lagt sig men då när vi gjorde en grej med samtal efter så fick enn annan lite flaschbacks o börja gråta så sammanlagt så har vi vart 3 st som gråtit under dagen.

Mitt jobb superkul o jag stormtrivs men ibland är det svårt att vara ung o försöka få respekt av äldre deltagare som dessutom har helt olika bakgrund o till viss del kultur med där man som tjej/kvinna inte har en högre status el befattning.
Men jag kämpar på, jag trivs med arbetet o så men nu suger det.

Nu är jag helt slut vill jag lova men ni kan väll berätta hur just er dag varit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar