lördag 12 februari 2011

dag 12

Ska även idag ren kura men just nu har jag ett litet bekymmer som jag inte vet hur jag ska lösa, vi har ett enormt vackert väder men strålande sol minusgrader o återigen mycket snö o en molnfri himmel.

Så gårdsfarmor ringde o undra om vi vill hänga med till pulkabacken med dem o deras barnbarn o vår grannfamilj med en pojk på 9.

Det vill vi självklart o med varm oboy med o lite korv för grannen skulle fixa grill super najs

Men jag blir ju så pinknödig av allt vattendrickande, tror ni man kan sätta kateter?
Skämt o sido men hur löser ni det?
Just nu får jag inte dricka mer på ett bra tag utan får väl dricka på mig lite mer ikväll, då ska jag bara packa så funkar ju med lite toaavbrott då.

Imorgon kväll åker jag iväg o älskade skrutt ska bo med gårdsfarmor till tis när jag kommer hem igen.
Har lite separationsångest redan nu men jag vet av hela mitt hjärta att skrutt kommer ha det superbra o få så mycket kärlek av gårdsfarmor o gårdsfarfar.
Vet inte hur vi skulle klara oss utan dem, så antar att får jag nu jobbet i tjeckien så får jag ta dem med, visst deras barn/barnbarn lär blir arga o sura ett tag men det kan jag ta.
Nejdå jag är överlevare o kämpe så blir det en utlandsflytt så gillar vi läget o flyttar o hoppas att ni vill hälsa på istället vid tillfälle men nu ska vi ut o leva här o nu i pulkabacken.

Vad gör ni idag?

1 kommentar:

  1. Bra att du blev inspirerad :) Du har ju min lilla blogg och även Kostdoktorn, Annika Dahlqvist, MatFrisk och MatFusket! Läs deras bloggar, så blir du frälst ;)

    SvaraRadera