tisdag 1 februari 2011

rått

Jag tycker det är skrämmande hur vårt samhälle har blivit på senare år.
Vart är vi på väg...

Jag reagerar är det fler som gör det?

I förra veckan blev jag påkörd av en manlig bilist som läser o pratar i mobil samtidigt som han gasar utan att titta framåt.

I lö natt blev min chefs son misshandlad så illa att det krävdes illtransport till ett större lassarett med bättre resurser 20 mil här ifrån.
Benet vid tinningen är spräck till följd av denna råa o helt meningslösa misshandel.
Jag han lever o mår bra men är kvar där på sjukhuset långt därifrån o nu längtar han bara hem, men det lär dröjja innan han får kommar hem till deras hus igen.
Har man olika åsikter varför kan man då inte bara göra som på gammalt herderligtvis att prata skrika o gapa isåfall, varför måste man sparka o slå på nån som redan ligger på grusplan o ber dem sluta?
Vart har våra spärrar tagit vägen o ungdommarna varför känner de inte spärrar utan sparkar o slår besinningslöst?

Hörde på nyheterna att en 26åring knivdödat sin mamma... Hmmm....när polis anlände handla de i nödvärn mot 26åringen som senare dog av skottet/skotten från polisen.
Jag kan förstå att polis handlar i nödvärn o jag tycker de är tuffa som får ta mycket skit ofta MEN kan man inte skjuta i foten el nåt o hur kan man komma på att döda sin mamma i trapphuset bara sådär?

Jag har själv varit i situationen att få kniven i mig av skrutts pappa men jag överlevde men just nu är allt våld i samhället skrämmande tycker jag.

Är det bara jag som tycker det...?

Vart är vårt samhälle på väg?

Jag bara undrar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar