lördag 19 februari 2011

maxa nuet

Det som hänt tidigare kan du inte påverka nu o det som kommer att hända kan du påverka marginellt.
Det som du kan påverka är det som sker här o nu!
Du kan även påverka hur du presterar här o nu.

Du kan hela tiden el iaf med hämna mellanrum fråga dig själv: är jag här o nu, är detta vad jag ska göra för att vara här o nu?

När jag gör så med jämna mellanrum så känner jag en mer närvaro i det jag gör för stunden o alla störningstankar trycks undan så de inte förstör, för som sagt jag blir mer medveten på vad jag gör o fokus på detta tar överhand.

Resultatet är inte jämt det viktiga även om vi strävar mot slutmålet, men det viktiga är att våga se att detta var fel metod just nu o vad har jag nu för valmöjligheter för att nå framåt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar