torsdag 17 februari 2011

badsmootie

Skrutt bad att få göra badsmootie o ha i när han ska bada.
Det var helt okej så vi börjar med att:
Riva 20 gr tvål o smälta på svag värme i en liten kastrull ha även ner 20 gr kokosfett rör ihop o låt stå till det svalnar el i ca 15 min minst.
Under tiden blandar vi ihop 30 gr röd mjölk så vi får krämigheten med 50 gr olja oliv el raps spelar ingen roll, sen ska 60 gr kokhett vatten o 3 msk honung ner.

Nu blandar vi ihop allt o vispar med en stavmixer.

Häller upp på burkar som är väl diskade o torkade sen kan man förvara smootien i kylen om man inte använder allt direkt.

1 kommentar:

  1. Hej vännen =)
    Tusen tack för din kommentar,det är roligt att det finns fler som är lika tokiga i böcker som jag. Jag försöker att läsa när jag hinner och har snart läst ut ännu en bok. jag brukar vara ganska snabb ;) Vad föredrar du själv att läsa?

    Mysig blogg du här, hoppas allt är bra med dig =)
    kram

    SvaraRadera