onsdag 16 februari 2011

dag 16

Denna dagen har varit en prövning, det var ons när jag vakna men när vi kom till dagis så hade det nånstans hunnit bli to o där stanna jag kvar.
Helt dag vill.
På dagis äter de fisk på to har jämt gjort det är liksom en fiskdag på nåt sätt o jag har köpt det.

Idag kommer vi till dagis o jag läser matsedeln för skruttis o då är det fisk pot o sås, men hallå är det inte ons?
Bblir helt förvirrad
Går o pratar med vår älskade dagiskock o jo det är ons men nu har vår kommun ändrat sina bestämmelser så fisk behöver inte vara på to utan bara en ggr/v.
Okej men nu är jag ju en vanemänniska så jag har tjatat om att det är to på jobbet idag så det tar väl ett tag att lära om igen.

Annars så är jag så glad för på jobbet hade vi idag kolakakor till fika på em o kolakakor är ju som syltkakor o vet ni jag hörde även dessa kolakakor skrika "ät mig ät mig"
men till skillnad mot syltkakorna kunde jag stå emot.
Med viljestyrka o dålig hörsel:-)

Så det är jag glad för idag


Vad har gjort er glada idag denna onsdag el var det torsdag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar