måndag 7 februari 2011

glädje

Livet är fullt av glädjeämnen stora som små, det gäller bara att se dem....

Hur gärna vi en vill annat så kan vi bara förändra oss själva o vår egen attityd, vi kan inte förändra varandra.

Varje morgon kan vi börja med att vara glada o har man inget spontant att vara glad för... Ja då kan man alltid vara glad att man vakna upp denna morgon....
Testa vetja ja....det kan bli annorlunda .

Jag brukar glädjas åt mycket men detta är några förslag:
- Jag gläds åt det enkla i livet
- Åt kärleken till min vackre son, våra relationer o våra medmänniskor
- Åt naturen

Ta vara på glädjen varje dag o försök se möjligheter istället för problem....



Vad blir ni glada av el för?

1 kommentar:

  1. att min familj finns och att dom är friska
    att jag har tak över huvudet
    att jag har mat på bordet varje dag, när jag vill
    att jag har ett jobb
    att jag är älskad

    SvaraRadera