torsdag 23 december 2010

tacksam

9 dagar kvar

Tacksamhet tycker jag är en del av ens livsinställning, att kunna finna livets positiva saker o att vara tacksam, tror jag är vägen till lycka.

Vad är lycka o tacksamhet för dig?

För mig kan lycka vara:
-Vardagens glädjeämnen
-Vara stolt för det jag har
-Inte sörja sånt jag inte har

Jag tror inte man blir lyckligare av att vara rik o kunna köpa precis det man vill ha hela tiden.
På livets konto kommer man iaf sakna nåt, visst man kan drömma o längta MEN det är först när vi mister nåt riktigt kärt som man inser att det är bara yttligt det man kan köpa för pengar.

Livet, kärleken, hälsan, relationer o att ha tak över huvudet tror jag ändå är viktigast här i livet för många av oss o det är nåt som vi kan vara tacksamma för.

Så uppskatta o acceptera livet som det är, även om det inte blir som vi tänkt jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar