onsdag 22 december 2010

nedräkning

Jag har ju bestämt att den 1/1-11 så ska jag börja ren cambridgekur.
Fram till då kör jag lite nedräkning.

Idag är det 10 dagar kvar :-)

Vi människor kan bara förändra oss själva inte andra människor.
Vi kan bara förändra oss själva, vår attityd till livet o till det som händer o sker o vi kan även förändra synen vi har på oss själva o på våra medmänniskor.
Men håll med visst skulle det vara enklare att förändra allt runt omkring oss istället.

Skrutt o jag har haft ett tufft liv tidigare o då lärde jag mig att se glädjeämnena i vårt liv hur små de en var, för de finns där även om man inte tror det el ser det

Försök hur jobbigt det en är att se nåt positivt man kan glädjas åt:
Kärleken
Att solen skiner
Att det blir en vit jul
Osv osv

Jag tror faktiskt att man blir gladare på många sätt o kanske till o med mår bättre o blir lyckligare om man har en gladare attityd o utstrålning.

Min utmaning till er får bli:

Att ni ska försöka ta vara på glädjeämnena i er vardag, hur små de en är samt att försök se möjligheter istället för problem.

Med kärlek o glädje till er så här i juletid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar