lördag 25 december 2010

ärlighet

Idag är det 7 dagar kvar.....

Man kan bli bestulen på oerhört mycket här i livet.
Det kan vara som jag blev, bestulen på mitt barn, sin livsglädje, sin självkänsla, kärlek, trygghet ja jag kan fortsätta ge exempel men jag tror ni fattar vart jag vill komma el....?

Saker kan alltid ersättas av olika försäkringar MEN hur ersätts livsglädje, trygghet o självkänsla?
Vad jag vet kan man inte kontakt nåt försäkringsföretag ang sånt.

Hur ersätter man sånt som inte kan ersättas av pengar?
Ärligt jag vet faktiskt inte men jag vet att ärlighet funkar alltid bäst i alla relationer i alla sammanhang.

Tänk så enkelt allas vårt liv varit om pappan till skrutt bara sagt helt ärligt: jag vill skiljas nu löser vi det bästa för skrutt istället för att göra som han gjorde.

Så dagens uppmaning till er blir, hur svårt o jobbigt det en är...var ärliga.

Tala om hur ni känner det o gör det med uppriktighet.

Njut av vad ni har, det gör jag varje dag tackar jag att skrutt kommit hem igen o att han mår så bra som han gör o är så social som han är efter allt vi vart med om.


Dessa år sen han kom hem har mitt fokus legat på att ordna det bästa för han o att han ska må bra o ja jag är så fräck att jag tycker jag lyckats bra.
Den 1/1-11 kommer jag lägga mer fokus på att må bra själv o det första blir att gå ner i vikt....
Kan börja ett nytt år med nåt bättre så tala om det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar